Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010
Så första gången jag skriver heheheeh
så dagens första ämne "fusk i skolan"
Idag hamnde jag och några homo sapiens i en diskution om fusk i skolan. Till min stora förvåning var det 3 vs 1. majoriteten ansåg att det var och att fuska för att alla ska hjälpa varandra. Väldigt utilitaristiska tanke gångar dock är frågan hjälper vi verkligen varandra genom att fuska. Lär man sig verkligen av att fuska, eller är dett så att man inte gör det utan mer lär sig om samma person hade hjålpt personen innan examen att hitta en bättre studieteknik. Detta var inget som godtogs efter en massiv skrikande av en (lets call her jagharproblemmedfolksomläserböcker) jagharproblemmedfolksomläserböcker där det mesta var strunt och såg mer ut som en avreaktion än en vuxen rationell människa. Så fortsatte diskutionen där majoriteten hävdade att om man fick "black out" eller var emotionellt compromised så var det ok att fuska. Då kan man fråga sig hur många som fuskar är det? och på vilket sätt berättigar detta fusket.
Låt backa ur diskutionen och ta ett exempel, i en domstol brukar man inte ta hänsyn till att folk "did kill somebody out of love". varför då acceptera att emotioner ska berättiga fusk? enligt 2 avhandlingar
hkr.diva-portal.org/smash/get/diva2:230139/FULLTEXT01
och
epubl.ltu.se/1402-1773/2009/167/LTU-CUPP-09167-SE.pdf
så är fusk något som kommer av beteende, socialtryck, värderingar, men även av tillfället, som det gamla uttrycket "tillfället skapar tjuven" sammasak med fuskare.
Det är moraliskt fel i dagens samhälle att fuska. Majoriteten hävdade att alla studenter fuskar och att det berättigar deras fuskande. Jag kan börja med att säga att jag aldrig fuska på något prov eller uppsats. Men frågan är då för det första är inte deras tanke ett sätt att berättiga deras omoraliska beteende. mitt svar är ja. Vidare bara för att en majoritet gör något behöver inte betyda att det är de rätta eller bästa exemple nazismen majoriteten följde/stödde dessa gjorde detta nazisterna mer eller mindre rätt??
Vidare kan de försvara den orätt de gjort mot en person som pluggat hårt och antingen fått lika bra eller sämre betyg, som personen i fråga. Vem har rätt att försämra livssituationen för en person svar alla för vi är människor vi slåss mot oss själva och mot andra för vår överlevnad. Dock bör ett civiliserat samhälle ej acceptera detta på den grund att personen som fuskat ej troligen besitter tillräcklig kunskap. Kunskap är viktig och genom att läsa till proven genom att undersöka ordentligt inför en uppsats utvecklas vi till det slutgiltiga målet den tänkande människan bland 6 miljarder dummies.
Personligen tycker jag att politiker borde kräva hårdare straff typ reglering eller avstängning.
börjat twittra om någon orkar läsa, http://twitter.com/#!/Omnehomo_mendax ...
Underbart att ännu en ogenomtänkt artikel publiceras av SvdHaahhahaha kan bara skratta när jag läser Helenas text, som taget ur spanska inkvisitionen. Detta är vad jag kallar kristen propaganda och tyvärr på minner den om texter jag läst under minna ...
Överallt hörs röster för en laglig inkvotering av kvinnor till styrelserna. Frankrike Norge är några av länderna som infört lagar om kvotering. Tänkte idag komma med den synvinkeln som aldrig tas upp i media och som väldigt få verkar förstå ell...
Under medeltiden levde vi i vad många kallar a dark age. Det var ej det, men ur vissa synvinklar stämmer detta. Det var en tid med intolerans med antika ideer och med icke tänkande människor fasta i ett överlevnad och nöjes strävan. Egentligen kan ma...
Igår gick s-kvnnornas ledare ut med en lista av krav: 1. att de ska sitta med i valberedningen 2. att nästa ledare skulle vara en kvinna 3. nästa ledare skulle vara feminist På krav ett: skojar dem, vad gör de lämpade att sitta i en valber...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 |
22 | 23 | 24 |
|||
25 |
26 | 27 | 28 |
29 |
30 |
31 |
|||
|